
Kinesitherapie
Dry needling
Ademhalingsoefeningen
Oudsbergen

Verder kijken dan je klacht
Soms is de oorzaak van een klacht duidelijk. Soms blijven pijn, spanning of vermoeidheid terugkomen, zonder dat je precies weet waarom.
In mijn praktijk (hier in Oudsbergen) kijk ik daarom niet alleen naar de plaats waar het pijn doet. Ik kijk naar het geheel.
Hoe beweegt je lichaam?
Waar zit spanning vast?
Welke invloed hebben stress, emoties, denkpatronen, ademhaling en gewoontes op je herstel?
Door op deze manier te werken ontstaat er ruimte voor een behandeling die niet alleen gericht is op tijdelijke verlichting, maar op echt herstel.
We kijken samen wat jouw lichaam op dit moment nodig heeft.
Wat kan je verwachten
Elke behandeling vertrekt vanuit jouw lichaam en jouw verhaal. Afhankelijk van wat nodig is, werk ik met verschillende technieken.
Soms ligt de focus meer op het fysieke lichaam, via manuele technieken of myofasciale therapie (dry needling).
Soms werken we dieper op ontspanning en het zenuwstelsel, via craniosacrale technieken of NST.
En soms speelt ademhaling een belangrijke rol. Die kan zacht en ondersteunend zijn, of net verdiepend en intens.
Technieken die we gebruiken:
-
Manuele osteopathische technieken
-
Massages
-
Myofasciale therapie (dry needling)
-
Craniosacraal therapie
-
Neurostructurele integratie (NST)
-
Ademhaling (individueel of in groep)
Je hoeft op voorhand niet te weten wat voor jou het beste is. We bekijken het samen tijdens een eerste afspraak.


Praktisch
-
Voor kinesitherapie werk ik op voorschrift van de arts
-
Een sessie duurt ongeveer 30 minuten
-
De kostprijs en terugbetalingen kunnen verschillen afhankelijk van je traject
Wat zeggen anderen
Geert A.
"Ik had al langer last van pijn en mijn nek en schouder. Ann werkte met naaldjes, daar was ik eerst wat onzeker over maar dat veel heel goed mee. De behandeling gaf snel verlichting, maar vooral: het bleef ook beter."
Tinne
"Er werd echt geluisterd naar mijn hele verhaal. En daardoor voelt de behandeling veel persoonlijker. Ze neemt echt de tijd."
Vandeurzen
"Ik kwam met terugkerende klachten in mijn rug en had al heel veel geprobeerd. Ann werkte niet alleen in mijn rug maar ook aan mijn hoofd en in mijn buik. In het begin vond ik dat een beetje raar. Maar het helpt. Ik heb geen pijn meer. Maar ik kom om de 6 à 8 weken op onderhoud, dat doet me goed. :-)"

